tisdag 12 mars 2013

Så bra så bra

Go´dagens i stugorna. Ett litet blogguppehåll från min sida igen. Ja ibland finns det annat att prioritera...tro det eller ej.
Lille Z har till och från svarat otroligt bra på den nya medicineringen känner vi och även att det utåt sett inte märks så mycket så upplever vi i vår lilla annorlunda bubbla att det är lättare. Ett kortare utbrott eller till och med ett uteblivet i en given situation gör en hel dag fantastisk och man blir mer vågad och avslappnad i vardagen. Man behöver inte trippa på alla tår konstant för att undvika en explosion utan man kan tagga ner lite och endast trippa på en tå.
Fast den största vinsten i det hela får Z när han slipper inre konflikter och situationer som han sen ångrar den lilla gubben.  Han känns lite gladare liksom...eller är det så att jag hoppas så mycket att mitt huvud exploderar på den nya medicineringen att min tro får det att verka bättre?

Nåväl...bra är det ialla fall.
Annars går jag i ett härligt lyckorus med våren på intågande. Nytt roligt och mycket spännande jobb ger mig oanande krafter... nästan så jag funderar på att börja på ett gym.... eller inte. Man ska väl inte ta i så man spräcker livremmen? Fast den lär nog snart brista av andra anledningar...kanske vore på sin plats med ett gym ändå? Får väl boka in den iden till nästa vecka.

Jag önskar er en trevlig kväll... här ska det sovas ett par timmar var tanken.

Natti go´vänner

3 kommentarer:

  1. Catrin Hultman9 juni 2013 kl. 23:56

    Hej Cilla!

    Jag hoppas att allt är bra med er uppe i Östergötland. Har du lagt ner din blogg eller flyttat den?

    Hälsningar Catrin i Småland

    SvaraRadera
  2. Hej Cilla!
    Jag saknar dina inlägg på bloggen! Har du bytt blogg, slutat att blogga eller har det hänt något riktigt allvarligt som förhindrat dig att skriva inlägg?
    Mvh Catrin

    SvaraRadera
  3. Vilket fint repotage i Amelia! Var väl ett tag sen tidningnen kom ut, men läste den förra veckan! Ni är riktiga kämpar du och din man! Styrkekram till er!

    SvaraRadera