lördag 23 februari 2013

Tramp Stamp

En helt vanlig lördag. Ingen lyx och flärd närapå en gudomlig cupcake som kära Karin bjöd på under en snabbfika. God, mycket god.
Z och hans far har däremot skött hushåll med kringsysslor hela dagen och jag kände att det inte var något jag satte mig mot. De storhandlade sedvanligt på Ica Maxi för att sedan åka till en stor bygghandel för att bygga upp sin maskulinitet igen. Efter lite sömn o mat blev det biltvätt med en avslutande tur på Mc Hamburgebar. Z älskar verkligen att fara runt med far sin och fixa, dona och styra. När jag kom hem efter en dags farande på egen hand låg de och myste, stinna efter den hälsosamma måltiden, i soffan. Förklara det för mig...hur kommer det sig att Z kan ligga LUGNT och mysa och sjusova med far sin men inte med mig? När jag tvingar ner honom i ett powernap-läge då ska min näsa undersökas, det eventuella halsbandet ska avlivas och hållfastheten på mitt hår ska testas innan han studsar upp som en fjäder för att röja. Jag har uppenbart ingen lugnande effekt på lillgullet.
Lillgullet
Nåväl... Marcus som har en lugnande effekt på de flesta (utom mig) är i sig väldigt lugn. Idag när han stod och halvsov med en kopp kaffe vid köksbänken , lätt framåtböjd, råkade jag passera med en bläckpenna. Jag gjorde då något som jag förmodar de flesta kvinns gör med sina halvsovandes män när de hänger i en ställning som blottar naket skinn mellan byxlinningen och tröjan på ryggen. En äkta tramp stamp!! Han hann knappt märka min kreativa gärning och till Z:s förtjusning blev den lyckad. Vi får väl se vad jag har för bläckuering när jag vaknar i morrn. ;-) Och för Z:s del gäller det nu att hålla alla pennor väl gömda...för man gör ju som man lär?!
Jag önskar er en trevlig kväll go´vänner!!!
/Cilla
Tramp stamp ala Cilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar