onsdag 20 februari 2013

Framåt!

God kväll kära ni. Eller är det kanske morgon när ni skummar genom mina fantastiska inlägg? Oavsett vilket är ni så välkomna!
Idag var Z tillbaks på dagis igen. Hans feber som slog till med buller och bång försvann lika fort som den kom. Jag övervägde att ha lillen hemma en extra feberfri dag men så pigg och lycklig han var i morse tecknandes "Dagis"...nej, det var bara att tänka om. Nu har han somnat in gott för kvällen och TÄNK om han skulle sova hela natten?!

Idag har jag gjort en liten härlig vändning i mitt liv. Nej, karln är kvar ni som för ett ögonblick blev oroliga för att min ev 40-årskris slagit till i förtid.
Jag har fått ett jobb som jag trånat efter. Jag är förväntansfull, glad, nervös och otroligt lycklig över detta. Det bästa är att det är inom den verksamhet jag vill arbeta inom dvs. inom funktionshinderområdet. Jag berättade detta för Z nu på eftermiddagen och det första han frågade var: "svårt?" och sen tittade han mig djupt in i ögonen. Lilla gullunge, var får han allt i från?
Så nu drar jag ner på studierna en aning för att kunna ge all min fokus på arbetet.
Kort inlägg idag men bokstäverna tog helt enkelt slut.

Ha en fortsatt underbar kväll go´vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar