måndag 4 februari 2013

Lyckotårar

Vilken helg! Z var bjuden på sitt livs första kalas och jag var nervösare än någonsin. Skulle Z koppla på sitt raketbränsle och röja på kalaset eller hur skulle det bli? Men så här i efterhand var mina farhågor bara mina...
Z hade otroligt kul på kalaset och efter vad jag förstod så var han lugn och glad! Moster Thessa som fick äran att följa med honom på detta minderåriga arrangemang var stolt som en tupp när de kom hem och jag tvingade henne att berätta förloppet gång på gång så jag kunde njuta av Z:s upplevelse.

Jag vet inte hur föräldrar med normala, vanliga och eller typiska barn känner inför sånt här men i min lilla ovanliga värld grät jag när inbjudan kom, när han åkte till kalaset, under tiden och efter när han kom hem och jag fick höra att det gått galant. Jag led av en lycklig vätskebrist och som tur är har jag vänner som mer än förstår detta fenomen. En av dem jag ringde var Karin, en tjeja som oxå har en dotter med SMS. Hon fick ta mina lyckotårar och farhågor medan Z smaskade tårta och lekte med barnen bland ballonger och bus. Tack Karin!

Men vete tusan om inte den stora förtjänsten var moster Thessas egentligen. Hon har en förmåga att få Z uppmärksam och lugn i de flesta situationer. Hon är tuff, cool, bestämd, humoristisk och har det där inre lugnet som smittar av sig. Precis receptet som krävs för att ge Z den bästa möjliga upplevelsen!! TACK TACK TACK  Thessa!!!!

Ha nu en underbar dag go´vänner!!!
Själv ska jag under dagen på en jobbintervju som gäller en tjänst inom mitt drömjobbsområde!!!
Kram på er

1 kommentar:

  1. Härligt att lille Z äntligen fick en inbjudan till ett barnkalas och att allt gick så bra! :-) Även vi föräldrar med så kallade "normala" barn är rätt så nervösa när våra barn ska gå på kalas... Har fastnat för en boktitel "Alla är normala tills man lär känna dem" (John Ortberg). Förutom att jag tycker att titeln är klockren så har han sina poänger i boken... Oavsett hur mycket stöd vi behöver så är alla människor och ingen är normal! :-)

    SvaraRadera