tisdag 9 oktober 2012

Seriöst?!

Vissa dagar ska man snällt ligga kvar i den varma sängen och bara vägra bidra med sitt underbara humör till samhället. Det borde nog finnas någon lag som stödjer den ideen. Men Z tvingade ändå snällt upp mig långt innan tuppen vaknade och dagen var i rullning.
Arbete med några obligatoriska inlämningsuppgifter i Handikappsrätt har präglat mitt medvetande denna regniga dag vilket faktiskt blev den sämsta skrivelse jag någonsin har skickat iväg. Inte ett dugg nöjd och frågan är om ett GODKÄNT kommer att dyka upp? Det är nästan så att om det mot förmodan skulle bli ett sådant utslag... då vete sjutton om högskolorna håller tillräckligt hög kvalitet på sina utbildningar. Jaja..gör om gör rätt och gör man aldrig fel så lär man sig inget...

Jag påbörjade en ny kurs idag oxå.. en retorik-kurs som ska få mig att älska att stå framför en hop med människor och tala utan att få svettattacker och blackouts. Kursen som hålls på Linköpings universitet har jag valt att gå för att utmana mig själv då jag faktiskt är en ganska blyg tjej...dam..tant...jaja, kalla det vad ni vill men blyg är jag...ibland. :-)
Men tror ni jag hann fram till föreläsningen?? Inte då. Tre övningskörare, ett vägarbete och en glömd mobiltelefon (där platsen för föreläsningen var uppskriven) låg mig i fatet och jag infann mig aldrig. SKIT!
Jag skulle nog legat kvar i den varma halmen idag...

I morgon ska Z på en ny sväljröntgen där vi ska få reda på om hans sväljfunktion har förbättrats eller inte. Tyvärr tror jag inte det har hänt något positivt på den nivån då han konstant sväljer fel...eller inte alls men med tiden kanske det kan ordna sig.

Ne nu ska jag gå och sätta mig i duschen en stund och fundera över livet.

Godnatt go´vänner (från en munter Cilla)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar