fredag 28 december 2012

Tipp tapp...

Inte lätt att få till en gruppbild med alla hundar. På bilderna ser vi Moster Thessa, Z, mig, Vera, Turbo, Melker, Undis, Borka, Svea, Alice, Rocco och Bailey.
 
Julaftonen började mycket tidigt här hemma i den förväntansfulla stugan. Istället för en julstrumpa hängandes på spisen fann Z att tomten hade lämnat en hel säck slarvigt upphängd i ett dörrhål. Ja, den var inte full men några håll-Z-sysselsatt-några-timmar-klappar fanns allt. Z:s moster Thessa som kom redan kvällen innan var den stora idolmagneten och Z gjorde allt i sin makt för att se till att hon inte fick sitt morgonkaffe. Efter några timmar när både mormor och morbror oxå hade anslutit sig gav vi oss ut och åkte pulka bakom en av Thessas alla hundar vilket var mycket uppskattat. Ja tro nu inte att det var mig de stackars fyrbenta fick dra runt på denna härliga julafton, nej jag fick snällt sköta den saken själv. Det var Z som hade äran att ha en draghund. Därefter var det dags för ett litet gruppfoto som gick som det bör göra med nio hundar, en Z och två kvinns som tror att allt är möjligt. Det slutade att Thessa drogs iväg ur bild av några av labradorerna... ett mycket uppskattat inslag. :-)

Efter lite mat och ungefär vid Kalle Anka-dags som vi avstod fick vi äntligen besök av självaste tomten. Då det var jag i egen hög person som stod för rekvistitan av tomten Thessas beklädnad resulterade det i en megastor kudde som pressades in under rocken och spretade argt ut både här och där. Jag kunde för allt i världen inte sluta skratta när tomten gjorde sin stilfyllda entre i slowmotion och mina tårar rann av skadeglädje. Men det störde inte Z som glatt gav tomten en stor kram och klättrade snabbt upp i hans knä. Han satt med stora ögon och lyssnade och nickade till allt tomten sa...medan jag stod fortfarande dubbelvikt av skratt.
 
Sen blev det julklappsöppning och så mycket lek att Z somnade ovaggad den kvällen. När Z somnat fortsatte vi andra med att ha ett julklappsrace som resulterade i att det blev ganska oavgjort och alla åkte hem nöjda.
Jo julaftonen var mycket lyckad och tack till alla ni i min fina familj som kom och delade den med oss på vårt ovanliga julefirande i hyperaktivitetens anda.

Hoppas alla ni har haft en skön jul go´vänner!!!!

3 kommentarer:

  1. Mysigt ser det ut!

    SvaraRadera
  2. Hej! Vilken fin blogg du har och tack för att du delar med dig av din ovanliga vardag. Har en son på utredning då han inte utvecklas som de flesta andra barn och tampas med svårigheter som du gör gällande tankar om framtiden osv som jag läste om i tidigare inlägg. På något sätt så stärker det att läsa om andra som lever i en annorlunda värld, annars får man mest höra om alla normala vardagar som jag inte vet något om och kan känna en viss avund inför. Ingen önskar ju sig barn med diagnos! Men jag vill dock poängtera att vi i denna situation älskar våra barn lika högaktningsfullt som de andra gör med sina barn. Ibland önskar jag att livet var annorlunda men jag är glad och tacksam för vår son oavsett den ibland problematiska tillvaron. Bor även vi i östergötland, utanför Linköping. Tack igen för att du delar med dig av ditt liv och tankar. /Sofie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sofie. Tack för dina fina ord och visst älskar man sitt barn oavsett diagnos eller om de är "normalstörda". Tankar och funderingar kring framtiden är ständigt återkommande men på något sätt kanske aningens enklare om man har en diagnos...då man vet vad man har att vänta om du förstår hur jag menar. Jag hoppas att utredningen kring din son kommer ge er några svar som man vara värdefulla för er. Om andan faller på så är du mycket välkommen att kontakta mig: cilla.rocco@hotmail.com
      Ha det nu så bra i den vita vinterkylan.
      Varma hälsningar
      Cilla

      Radera