fredag 23 mars 2012

En split

Igår innan lunch blev vi kallade till dagis för att Z var sjuk igen. han var hängig och trött och lite snorig. Så det var bara att hämta hem det lilla snoriga paketet igen. men efter en lång tupplur och en god lunch syntes inga tecken på sjukdom. Full fart som en tjuvkopplad raket for han fram och tbx och var hur pigg som helst. Även idag har hans humör varit strålande och Z och jag har varit på diverse utflykter där han har "kört" grävmaskin, fyrhjuling, hoppat studsmatta och grävt ner sig i en sandlåda...hmm... är han lite hemmakär mån tro?!
Nåväl... huvudsaken är att min lille gull mår bra och sådana här mysdagar älskar jag. Något pluggande inför tentan nästa vecka blev det av förklarliga skäl inte så det får resten av helgen stå för (tjoho)...
Jag kan oxå meddela er att jag nu har ofrivilligt lärt mig att gå ner i split. Om ni är sugna att prova följer ni dessa enkla steg:
1) Håll en 16kg:s busunge i famnen
2) Ta hans ena hand och dansa vals med denne
3) Ta verkligen ut svängarna samtidigt som du blundar och sjunger något ohörbart
4) Kliv omedvetet på ett laminerat A4-papper med teckenbilder på som av någon anledning ligger på golvet.
5) Voila!!! Du har just klarat av din första split.
6) Se oberörd ut när du bredbent går till medicinskåpet för att gräva fram något starkare än C-vitamin

Ha en underbar mysfredag go´vänner!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar