måndag 26 mars 2012

Kviddevitt

Dag ett på denna delkurs hemtenta har härmed inletts. Jag har till på torsdag på mig att skriva korrekta svar som professorerna anser vara välgrundade. Jag har fått mycket gjort idag och funderar allvarligt på att ta kväll nu. Samtidigt är det skönt att redan dag ett få till en bra grund för alla frågor så jag kan slipa på mina formuleringar resten av dagarna...men herregud, hur ambitiös får man vara? Jag måste ju passa på att sova nån timma också... Fast jag måste säga att det otroligt vad man klarar egentligen. Jag trodde inte för mitt liv att jag skulle orka plugga heltid på universitetet när man lever med en vaken liten Z. Visst, en tenta måste jag göra om men annars så har det flutit på bra i plugget även att dagarna emellanåt innehåller habilitering och sjukhusbesök och nätterna...vakenmys. Men det gäller väl att komma till den punkten då man inser att situationen inte går att förändra utan att man måste leva med den.
På tal om sömn, Z är inne i en sämre period än vanligt och jag funderar på om han fått i sig någon konstig svamp som gör honom sömnlös. Det märks snabbt på hans humör när sömnen lyser mer än vanligt med sin frånvaro och då krävs det att man är väldigt flexibel och tillåter honom att ta sig en extra tupplur... eller två.

Och nu en snabb rapport från Våren. Idag var det den stora återträffen här på gården. Det innebär att tusentals fåglar i alla dess storlekar och former samlas på det lilla trädbeklädda berget brevid tomten och täcker luftrummet kring oss med ett otroligt kvittrande, gapande och tjoande. Några timmar i mars varenda år har vi samma fenomen här och jag tror att vår gård är någon form av rastplats för de små fjäderbeklädda varelserna. Jag satte mig på trappen utanför dörren och läste när det fina besöket kom och det känns som att sitta i en fågelaffär då det är matdags. Helt underbart.

Så med detta säger jag kviddevitt till er go´vänner!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar