fredag 9 mars 2012

Framhjulsdrift

Alltså ibland rullar livet på precis som man vill. Bilen startar, hundarna kissar inte en enda gång på sina framben vid morgon promenaden och ingen i familjen glömmer bort hur spolfunktionen på toaletten fungerar. Kan det bli bättre?? Jodå...när Z:s arbetsterapeut ringer och berättar att vi kommer att få den efterlängtade sängen till Z. Äntligen efter alla turer med tillverkare och myndigheter. Ett stort bamsetack till vår fina arbetsterapeut och hjälpmedelscentrum i Linköping som har sett till att dröm blir verklighet.
Jag övervägde att utmana det turen idag med att köpa mig en rejäl andel till V75 imorgon...men nån måtta får det väl ändå vara.
Eller kanske inte... det kom även upp en möjlighet för mig att delta i SMS-konferensen i Colorado i sommar. Inget är spikat ännu men chansen är större än igår.... tänk så häftigt. Lilla jag bland klippiga bergen...hehe. Och framförallt, få träffa en massa familjer och barn som lever med SMS. Underbart.

Så en mycket bra dag med andra ord... nu fattas det bara att nån ringer och erbjuder mig ett jobb också... vore så skönt. Visst fungerar det bra att plugga men jag är ändå inne på mitt 35:e år och studentlivet lockar inte längre. Så vet ni nån öppning så rekommendera mig...tjejen som är aningens trött men grymt effektiv... och har hundar som inte kissar på sina framben. Vilken bedrift. Ne...back to school, Cilla.

Avslutar med ett stort TACK till min syster Thessa. TACK!!!

Ha en fin kväll go´vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar