måndag 11 april 2011

Larven

Jag måste köpa nya galonbyxor åt Z. Hans gummioverall är alltför varm en dag som denna. När jag hämtade honom på förskolan var alla barn utan ytterkläder och de lekte så gott i den härliga vårsolen. Vi tog svängen förbi macken på vägen hem och inhandlade en smaskig vårglass som vi skulle äta hemma ute i vår inhägnade lekpark.
Men väl hemma så upptäckte jag att gräset fortfarande var mer vått än torrt och det fanns även indikationer på måttlig översvämmning lite här och var.
Grabben var ju tvungen att ha på sig något vattentätt så jag letade fram förra årets ofodrade gummibyxor. Jo då... de gick på men hade det inte varit stretch i hade det aldrig gått.
Men det störde inte Z, nej han röjde i sin egenhändigt snickrade lekpark i sin supertajta dress som gjorde att man senare fick lirka bort blöjan ur de naturliga skrymslena.
Tyvärr fick jag inget foto på den fräcka synen men en hundarna kunde helt enkelt inte sluta att skälla... han trodde nog att det var en halvtjock larv som stökade runt i lekhagen.
Larven Z satt skönt i en stor solstol och åt sin vårglass tätt följt av en god flaska chokladdryck. Jo idag firade vi verkligen in våren här hemma.
Därefter lekte vi i sandlådan... eller snarare Marcus. Han satte igång att bygga slott och Z gjorde allt för att slå sönder det som gick men snart lät han pappa sitta där o leka själv.

När den största delen av sanden låg på gräset istället tog vi årets första premiärtur på åkgräsklipparen! Det finns nog inget som är så populärt! Tyvärr var det slagsida på ekipaget eftersom luften i däcken hade nog förångats med snösmältningen men en liten sväng blev det iallafall.

Nu har min lilla larv somnat gott och jag ska nog också ta en tidig nattning ikväll.
NU är det VÅR go´vänner!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar