måndag 31 oktober 2011

Golvmålningar och baksug

Kritor plus napp = kladd
Ja visst är det en tjusning att renovera ett gammalt hus! Man får arbeta med sin egna händer... och nån annans händer och även Z:s små kladdiga händer. Ju fler kockar desto mer mat.. som jag säger och då kan det väl inte gå fel?
Speciellt inte om man råkar hitta en gipsskiva som ligger och skräpar på golvet. Lägg till ett gäng kritor och lite fantasi så kan det bli otroliga konstverk. Så har ni inget att göra en kväll, natt eller en julafton så se er omkring på era golv och sätt er vid närmaste gipsskiva och börja skapa. För alla har väl byggmaterial lite här och var i sina hem?

Och har ni inte tillgång till det kan ni ju alltid ringa på en Blocket-annons som verkara vara ett outstanding fynd.
Jag hittade en söt liten cykel med stödhjul, styre och till och med en sadel på som verkade vara en ypperlig födelsedagpresent till Z. Jag kastade mig i min sportiga bil ( eller åbäkade mig in i min leriga gamla volvo utan värme i) och åkte till den glada blocket-försäljaren som bodde i ett fyrkantigt platt hus med en dörr på framsidan.
Säljaren som var aningens stressad visade stolt upp den nästan oanvända cykeln.... eller menade han överanvända cykeln? Stödhjulen var lika borta som halva ringklockan men den hade iallafall en sadel så jag prutade tills säljaren fick högt blodtryck och åkte snabbt därifrån med mitt fynd....
Eller var det ett fynd? Nej, förmodligen inte men när jag har lagt några omsorgsfulla timmar på den med lite nya detaljer så kommer den bli en älskad present!!!!

Z är frisk som en nötkärna igen och jag är det inte. BTI-träningen går sådär just nu då Z:s humör inte varit alltför bra senaste veckan men det vänder nog. Jag råkade fastna med mitt öra i dammsugaren igår när jag skulle suga bort lite slipdamm från mitt hår och det var inte en framgångsrik medicin för min öroninflammation med ett baksug som gjorde att hjärnan flyttade på sig ett halvt varv men det vänder nog det med.

Ha en fin kväll go´vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar