söndag 2 oktober 2011

Röd oktober

Har vi ett lik i garderoben? Eller ligger det en hund begraven under huset? Mig vetligen ingetdera men någonting har framkallat en miljon röda bananflugor som håller oss sällskap i köket. Så i morse när jag bokstavligen fick sila kaffet mellan tänderna var det dags att verkligen gå till botten med varför våra nya hyresgäster envisas att campera här. Skåp tömdes, varenda vrå inspekterades, kylen rengjordes och karln ställdes i duschen men inget flugbo.
Vanligtvis brukar det bero på en frukt som ligger o jäser nånstans men inte här.... Kan det vara Roccos (den ena schäferns) andedräkt som lockar till sig dem?
Jaa... se livets konstiga mysterier...

Z har haft bad-dag med far sin idag och värmen och leken gör honom sååå trött och slö att jag funderar allvarligt på att gå ut och gräva en pool här. Han är ju så mysig när han är så avkopplad...eller börjar han bli sjuk igen??? Aldrig ska jag va nöjd men det är väl mitt privilegie som kvinna?!

Senare under dagen avlade vi en visit hos en gammal kollega till Marcus och hans familj. Z var så lugn och härlig där och det gick faktiskt jättebra. Men det är klart... karln i huset erbjöd en tur på sin cross och hans mysiga fru gav Z världens bästa Z-present... en stooor påse ballonger! Så det är självskrivet att det blev lyckat!! Tack snälla ni!!!!

Nu överväger jag starkt vad jag ska göra ikväll....
* Se på tv?
* Gå på flugjakt
* Få massage (eh...av grannen då el?)
* Se på tv?
* Städa lite till (troligt...ha)
* Sova (mer troligt)
* Se på tv och sova?

Oj vilka världsproblem jag har. Jag måste nog lära mig att stressa ner...ha.
Skämt åsido...

Ha en underbar kväll ni oxå!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar