torsdag 5 april 2012

Säkerhet och gegga

Micron plingade till och jag har just hämtat mitt ljumna påvärmda kaffe ur den. Inget slår nybryggt java men idag, denna vårmorgon med några envisa minusgrader orkade jag inte brygga nytt igen. Jag ska få i mig min kopp nu... utan avbrott. Z har precis intagit förskolan och jag ska skriva klart en inlämningsuppgift innan jag beger mig till en föreläsning.
Denna påsk är jag gräsänkling... jag och Z. Karln ska fira en kompis som fyller 40 jordsnurr i Danmark över påsk. Men Z och jag har påsk-kalendern fullbokad. Först och främst måste vi säkra upp huset eftersom vi är en man kort så under en vecka kommer Borka bidra med lite extra säkerhet. Borka är mina föräldrars schäfer som bor hos min syster så huset kommer bestå av tre schäfrar, en Cilla med mycket kort stubin och en Z som nogrannt ser till att huset inte somnar. Säkerhetsklass=Maximerat.
Några påsk-utflykter är även inplanerade och givetvis ska vi leta ägg som påskharen gömt.

Det leder mig till ämnet påskägg. Dessa små runda sockerbomber brukar oftast fyllas med godis av alla de slag men i Z:s fall fungerar inte det eftersom han inte får äta något som är fast. Jag kan ju inte direkt hälla i chokladpudding och toppa geggan med lite nötkräm (vilket han säkerligen skulle uppskatta) utan fantasin får plockas fram. Pennor, ritböcker, ballonger och en Michael Jackson-inspirerad hatt fyller ägget och det är helt sockerfritt. Jag är hälsan själv känner jag... nu när det återigen kallnande kaffet har aktiverat hjärnan.
Även hundarna har små ägg att vänta vilket brukar uppskattas men de går inte i gasen av ett ritblock utan det är väl mer åt det tuggvänliga hållet.

Ne... nu måste studerarhjälmen på.
Ha en fin dag go´vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar