söndag 1 april 2012

Kvartal 2

Då har jag hittat tillbaka hit...jag tappade visst bort mig ett par dagar.
Då har jag denna vecka slutfört delkurs 6 och påbörjar den näst sista på måndag. Så som jag gör inför varje delkurs har jag även gjort nu. Gått på bokjakt. Det är la konstigt så mycket böcker man samlar på sig när man pluggar. Vissa, men väldigt få, går att låna och resten får man snällt investera i för att sedan ge dem ett fullvärdigt liv hemma i bokhyllan. Denna kommande kurs kräver en bok som endast finns i e-bok-format. Jaha...e-bok??? Det är väl vardagsmat för de flesta idag som släpar runt på Ipad, läsplattor o allt vad det heter men jag??? Jag som knappt får min laptop att fungera och fortfarande förlitar mig mest på min stora, klumpiga stationära dator som man vevar igång... ska jag köpa en e-bok? Jag som inte ens innehar en sån där flashig mobil utan har en återigen gammal hederlig mobil med...KNAPPAR! Jo ni hörde rätt.
Vilket som så måste jag på något sätt få tag på denna e-bok som krävs och jag tänkte väl ett tag att lada ner den på min bärbara.... men ne.. det tog emot att sitta och läsa böcker på min dator. Jag vill kunna sitta med en pappersbok var det än behagar mig och kunna bläddra fram och tillbaka utan att datorn hänger sig.
Nu ska jag inte göra en historia längre än vad den är... jag fann bokskrället till slut i PAPPERSFORMAT på biblioteket här i stan... väl undangömd.. ett enda exemplar. så nu kan jag vara gammalmodog några veckor till... tack och lov.

Z min fina Z har haft en underbar helg och ett fantastiskt humör. Han har varit som vanligt och storhandlat på Ica Maxi med hans shoppingglada far för att sedan avsluta rundan med en korv. LYCKA!
Påskkort har ritats och lagts på lådan och några grindar har monterats ner.... ja han har fullt upp min lilla godsak.
Han tar alla tillfällen i akt att visa att han nu kan ställa sig upp och demonstrerar det glatt för besökare.

Och sen till den stora nyheten. Z har sovit heeeela natten utan ett enda uppvak!!! Vad sägs om det????

Ha en underbar dag!!!!

3 kommentarer:

  1. Sovit hela natten?
    Ja, vad säger man om det?
    Jo: WOOOO HAAAAA!
    Bara att gratulera, hoppas du också kunde få ett gäng timmars sömn?
    Jag är grön av avund. GRÖN!

    Stor kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du behöver inte vara så grön länge till då det igår var 1:a april ;-) Man måste ju ta tillfället i akt.
      Kram på dig Gullanmamman

      Radera
    2. Ha ha, där fick du mig!!!
      April fool, yes I am.....

      Radera