torsdag 17 maj 2012

Blommande diskning

Maj månad som är en av årets vackraste perioder envisas i år med att fylla dagarna med stress istället för euforiska leenden mot blommande träd och natur. Jag är inne på min avslutande kurs på min beteendevetenskap samtidigt som en massa andra aktiviteter slåss om en ledig plats i almanackan. Visst brukar det vara ganska trångt bland veckodagarna men det här är ju fånigt.
Dessutom har jag varit krasslig i snart två veckor med magsjuka och förkylning lite om vartannat som nu avrundas med en liten öroninflammation som återigen börjar täppa till hörselgångarna. Det är väl inte hela världen att va lite sjuk men jag har inte TID med sånt nu. På måndag åker Z och jag på en veckas familjevistelse till Ågrenska utanför Göteborg där vi äntligen ska få träffa 9 andra familjer med SMS-barn. Det är något som jag länge längtat efter och jag vill inte missa den fantastiska chansen. Ne.. antibiotika och några liter nässpray och ett tjugotal huskurer pågår i detta nu...
Då jag kommer vara borta en hel vecka från mina studier och dessutom råkade boka in en resa några dagar innan skolan slutar (ja, schemaläggarna på universitetet hade visst inte uppdaterat dagen jag bokade och betalade) så gäller det att pressa ihop kunskapsmatningen och samtidigt försöka förlänga dygnen något. Jag vet att det kommer att lyckas men när man är mitt uppe i stressen känns det...ja, stressigt.

Z, min lilla bulleribång-buse, han stressar inte... nej, han ser mest till att hans mor inte råkar somna mot någon vägg. Hans stora intressen för denna vecka är att duka och samla familjen vid matbordet, diska, klippa gräsmattan, mata hundarna med diverse ting, diska, bädda sängen, diska.... ja som ni hör så är diskning ett häftigt fenomen vilket jag inte riktigt förstår. Hoppas hushållsintresset håller i sig ett par år till ;-)
Nu sover den lille busen så jag ska hoppa in i mitt studieprojekt igen så jag har jobbat in nästa veckas ledighet tills på söndag. Tjoho....!

Godnatt go´vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar