lördag 26 maj 2012

Fantastiskt!!!


Då var vi hemma igen efter en fantastisk vistelse på Ågrenska där vi med 9 andra SMS-familjer spenderade fem dagar. Vi deltog i föreläsningar som var anpassade för just Smith-Magenis och livet kring detta, syskonrelationer och personliga erfarenheter som bjöd in till både skratt och gråt. Alla familjer jag fick äran att träffa under dessa fem dagar bildade snabbt en underbar gemenskap och det var inte många tysta stunder. Barnen, både de med oh utan SMS blev placerade i barngrupper på dagarna och deras dagar fylldes av lek och bus. Personalen i barngrupperna var helt fantastiska och jag förstår inte hur Ågrenska har lyckats så framgångsrikt att samla ihop landets mest fantastiska pedagoger. Micke var en av Z:s ledare och han kommer nog varken jag eller Z glömma i första taget. Han var en otrolig hjälp för mig och höll Z sällskap en stund på lunchen så jag kunde få i mig lite föda oxå. Tack underbara du!
Men inte bara pedagogerna gjorde ett bra jobb utan ALLA som arbetade på Ågrenska mötte en med ett stort leende och såg till att man kände sig som en i gänget. Vilken personal!!!!

Jag ska lägga ut en sida och summera hela veckan där ni som vill kan ta del av allt som Smith-magenis vistelsen bjöd på.
Vi möter soluppgången

Z på stranden

en av alla fantastiska händelser under veckan är att vi föräldrar bildade en förening för Smith-Magenis Syndrom och snart go´vänner så är den i full gång!!!!
Nu ska jag hoppa rakt in i min sista examination och se till att sista delkursen på Beteendevetenskapen blir ett rungande VG!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar