fredag 18 maj 2012

Och en slank han diiiit.....

Idag hade Z en kort-dag på dagis. Han blev hämtad av självaste moster Thessa redan klockan halv tre och det är lycka. Jag var visst också på plats för att bistå som prylbärare men det tog Z ingen större notis om. Nej, är moster i närheten är det bara den "tanten" som gäller. Väl hemma satte han mormor i arbete då hon också var på besök. Z drog omkring med mormor i ena handen och dammsugaren i den andra runt om i huset och visade duktigt hur man dammsugar och hur man inte ska göra... som att exempelvis fastna med läpparna i dammsugarröret.
När det eminenta sällskapet åkte fortsatte sysslorna men då utomhus med gräsklipperi och annat. Z kom på att han ville köra gräsklipparen alldeles själv och tuktad som pappa Marcus är så föll hans önskan in. När jag kom ut såg jag Z glatt ratta den stora åkgräsklipparen medan Marcus småsprang böjd som en banan för att trycka ner gaspedalen med sin hand. I den andra handen höll han Z i ett stadigt tag medans Z rattade hit och dit innan han beslutade sig för att hamna i ett snävt högervarv. Runt runt åkte det böjda och nu vingliga ekipaget medan Marcus tittar upp, något yr, och säger: "Grabben kör själv"

Efter en stund när bensinen var slut och klipparen drog en sista smällande suck var det dags att jaga hunden Bailey tyckte jag då han snott en fin gammal mattpiska sen före kriget och sprang runt med. Givetvis tyckte Z genast att det var en brilliant ide och hjälpte till i jakten på den snabba hunden som slutligen vann matchen... ledarskap Cilla, ledarskap.
Efter jag lagt ner hunduppfostran på den 11-åriga gamla schäfern kom Z på en ny, alldeles fantastisk rolig lek... Springa-och-ramla heter den visst. Vid något tillfälle under mattpiska-jakten ramlade Z sedvanligt vid ett felsteg och upptäckte att det var kul...idag ialla fall. Så det blev en lek som då givetvis JAG skulle medverka i. Han tog sats och sprang nån meter innan han kastade sig på backen och skrattade gott och tecknade "Ramla". Sen tittade han på mig och tecknade att jag skulle göra likadant...så vad gör man inte för sin lilla gullunge?! Vi sprang fram och tillbaks på den nyklippta gräsmattan och ramlade..här och där och tecknade "ramla" till varandra.  Gör inte alla det på fredagskvällarna?

Ha en trevlig kväll go´vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar