måndag 20 februari 2012

Kritiskt revir

I morse hade vi en härlig morgon med nån tecknad gubbe på tv som var i sitt esse och en glad Z som märkte revir. Ja, det berodde nog mestadels på att hans byxor hade en spännande dragkedja och en knapp som var underhållande att knäppa upp medan han stod tyst under tv:n och försökte förstå sig på varför den glada tecknade gubben hade en hammare som kunde sjunga. Det är väl klart att man passar på då att märka revir när blöjan plötsligt och nog passande hänger på trekvart. Jag känner att det är dags att lära honom att också TA PÅ SIG sina kläder.
Men efter några minuter jagandes efter en fnittrandes hakvnaken Z så löste vi det också.
Efter jag lämnat av Z på dagis...med byxorna på... så var det dags att bege sig till seminariet som idag hade nöjet att kritisera texten som jag och min tentakamrat knåpat ihop till vår hemtenta. Jag hade i vanlig ordning lite bråttom och önskade i en hastig tanke att stadens trafikanter just denna dag kunde hålla sig till hastighetsbegränsningarnas övre maxgräns. Men nej...det var bara bilförare ute på vägarna med sina hemsnickrade körkort som envist tvingade mig att ligga snällt bakom dem i alldeles för låg hastighet. En tanke....kan man inte införa en böter på att köra FÖR SAKTA???!!!

Hmm..jag kom till slut fram och jo...vi fick kritik...rejält. Fasen. Jag som trodde att vi skulle vara över allas förväntningar... ;-)
Men nu äntligen har jag kommit på ändringar som kanske kan få texten att uppnå ett starkt högsta-betyg!!! Om inte annat så lär denna vecka ordna det då jag ska ta min kappsäck och bege mig söderut till min tentapartner några dagar. Dygnet runt ska vi sitta och skriva vårterminens absolut bästa text....om inte annat lär vi ha trevligt.

Jag avslutar dagen mycket intressanta inlägg med att publicera Marcus..familjens proffsfotografs senaste bilder. Den ena heter: "Finn Hackspetten". Den andra: "Ett spännande porträtt av det bästa".... som inte riktigt framhävs rätt enligt mig.
Finn Hackspetten

Närbild
Ha en fin kväll go´vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar