torsdag 2 februari 2012

Magsjukans återkomst

Då har vinterns första magsjuka knackat på dörren och överväger starkt att stanna ett par dygn. Z insjuknade vid morgonvällingen och några timmar senare fick jag höra från dagis att han inte var den enda.
Jag är så glad att vi laddade upp med några extrapaket blöjor för några dagar sedan för de är det en rykande åtgång på. Z som nästan aldrig visar sig trött hur hög feber han än har är nu bekämpad av sin magsjuka. Han har hängt slött kring min hals som en liten apa hela dagen och jag har inte fått tillstånd att avvika från hans sida en sekund. Med andra ord har det varit en underbar dag. Jo faktiskt. Att bara kunna få ligga i soffan och gosa avslappnat i timmar med Z är något som jag aldrig får uppleva. Det är en dröm faktiskt att tillåtas krama honom i timmar utan att bli av med några hårtussar. Fast... samtidigt är det säkerligen förfärligt att tänka så. Han är ju ändå sjuk.
Konstigt nog har lillen inte sovit en blund idag...fast hans läckande kropp har väl inte helt enkelt tillåtit det. Jaja...vi får väl se hur lyrisk jag är när jag själv insjuknar och ligger och gråter över toalettstolen sittandes på en hink.... eller hur det nu brukar vara. ;-)

Så middagen ikväll blir en varsin burk vipepparkorn... som om det skulle funka?!

Ha en underbar kväll go´vänner och håll er friska!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar