fredag 24 februari 2012

Veckoslutet

Då var denna vecka snart över. På nån dag kom våren och bidrog till ett glatt humör hos de flesta. Idag slutförde jag delkurs 5 av 8. Det känns fantastiskt bra och hittills har jag lyckats klara alla kurser utom en... men den tar jag i maj. Jag känner att jag börjat komma in i någon form av studieteknik och även att vårt lilla hyperaktiva familjeliv tar på ens gamla krafter så fungerar det. Ibland känner jag för att strunta i allt när sömnen uteblir i alltför långa perioder och hjärnan går ned på lågvarv men sen ser jag något hos Z... ett leende, ett nytt tecken eller bara att en dag flyter på med bus och skratt och det ger mig tillbaka kraften.
Min lille Z...
Ibland känner jag en sån oro och frustration över mina axlar. Tänk om Z inte klarar av i långa loppet att vara på dagis eller skola. Tänk om han blir för uttåtagerande att det inte är hållbart? Vad har vi att vänta oss?
Men man får ta en dag i taget och lösa problemen därefter.

Imorgon är det vårstädning på schemat och det ska bli sååå kul och Z ska få äran att vara arbetsledare tänkte jag. Han har en naturlig fallenhet för det.

Ha en fin fredagskväll go´vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar