onsdag 8 februari 2012

Sköna maj...såååå välkommen

Tjena alla goa bloggläsare!
Hoppas ni har det finfint i stugorna. Snart är våren här med sin starka sol som årligen lyckas bränna mina axlar när jag envisas med att suga åt mig vårens första strålar. Jag ser fram mot en ilsken röd bränna nu. Vi har haft jämförelsevis en mild vinter med avsaknad från stora snövallar här nere på bygden utanför Linköping men frusen som jag är så är våren mer än välkommen.
Med våren så kommer nog några hjärnceller också vakna till liv i min trötta hjärna. Nu har jag insett att psykologi inte är min starka sida då den senaste tentan inte alls gick min väg. Jag har visst dessutom missat något obligatoriskt seminarium i december som jag nu måste göra om... och det hade jag inte en aning om. Men att hålla hela livet på plats i huvudet vill sig inte alltid och ibland strejkar funktionerna helt enkelt. Men det är då det är så bra att man har chans att ställa allt tillrätta igen...med det menar jag omtentor som ÄR så stimulerande.
Nåväl...Z däremot fungerar i full fräs oavsett om termometern rasar. Och med det hans otroliga utveckling. I tisdags på det senaste BTI-mötet slog han allas förväntningar med att bevisa sin kapacitet. Han gjorde allt som vi bad honom om och när vi "jobbat" klart och det var lekdags kom han fram till bordet och bad att få jobba mer! Härliga lilla gullunge... ja man förstår ju direkt vem han brås på med sin flit...;-)
Hans säng däremot vill inte samarbeta lika bra. Den envisas med att ge med sig när Z med sina sylvassa gaddar och starka händer river sönder så mycket som går och intar sedan en delikat måltid av skumgummi. Så imorgon ska jag lämna in resterna av sängvadderingen så de tillfälligt kan laga den.

Nu måste jag tända upp i kaminen så jag slipper skrapa rutan på TV:n.
Ha en skön kväll go´vänner!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar