onsdag 30 mars 2011

En fin mamma

Jag har en tid följt en stark kvinna blogga om sitt liv som mamma med aggressiv bröstcancer. Hon var en riktig kämpe. Igår eftermiddag gick hon bort. Hon var ung, för ung. Hade så mycket kvar att leva för och många som tyckte om henne.
Personligen känner jag henne inte. Jag känner bara till henne via hennes underbara blogg som nu tystnar...
http://lindaskriver.blogspot.com/
På hennes sida kan man fortfarande skänka pengar till cancerfonden i hennes namn vilket jag givetvis har gjort. Linda kan inte längre botas men i framtiden om alla samarbetar kan vi besegra cancern.

Man får perspektiv på livet när någon har det svårt, när någon dör eller blir sjuk.
Jag har själv förlorat två helt underbara människor nyligen. En av dem tog cancern.... en jävla sjukdom.
Sorgen är så oerhört stor och man har lust att skuldbelägga någon... men vem.
Det finns ingen värre smärta än att förlora någon man älskar... man vill slå, skrika, gråta... ja jag vet inte alla känslor man har. Men en sak man ska göra det är att tillåta sig sörja, vara ledsen inte vara rädd att prata med någon....
Alla sörjer på sina egna sätt och det finns inget rätt eller fel.

Varje dag kan vara den sista, man vet aldrig så spara inte på kärleken till dem som betyder något.
"Det händer inte mig" existerar inte...jag vet! Vad det än må vara så lev... fyll livet med minnen och ta vara på tiden!

Tack Linda.

http://www.cancerfonden.se/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar